PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rab Ne Bana Di Jodi [2008]


KaNeSHiRo
29-03-2010, 12:15
http://cinemanayk.files.wordpress.com/2008/12/rab_ne_bana_di_jodi.jpg
IMDb (http://www.imdb.com/title/tt1182937/)| Filmi Indir (http://www.sinemasia.com/forum/showthread.php?p=73522#post73522)
Yönetmen: Aditya Chopra
Yapım Yılı: 2008
Süre: 2 saat 44 dk
Dil: Hintçe
Tür: Komedi, Dram, Müzikal, Romantik

Oyuncular:
Shahrukh Khan , Anushka Sharma , Priyanka Chopra , Kajol

Konu
Penjap Power elektrik şirketinde çalıan sıradan memur Surinder Sahni(Shahrukh Khan)tesadüfler sonucu genç ve güzel Taani(Anuskhka Sharma) ile evlenir..kendisinden yaşlı ,durgun kocayı sevemeyen ama saygı duyan genç gelin ve çekingen damat aynı evde iki yabancının hayatını yaşarlar..
Ta ki yaşadıkları ufak şehre bir dans yarışması seçmeleri gelene kadar..
dansa,yaşama çok bağlı genç kadın kocasının desteğiyle seçmelere katılır..burada onu bekleyen partner saçından kılığına komple değişmiş karısına süpriz yapmaya gelen Suridir ama Taani onu tanımaz...
böylece ikili yaşam başlar..sıkıcı,sıradan,sakin ama karısını gerçekten seven Suri mi yoksa onun tam karşıtı neşeli,gürültücü,flörtcü Raj mı kazanacaktır Taani'nin gönlünü....

Rab de bana di Jodi..Hindistan'ın en büyük starı Shahrukh Khan'ın 2008 yılı filmi..karşısında ilk filmi için binlerce aday arasından seçilen Anushka Sharma rol alıyor..

Filmin yönetmeni yine cok ünlü ama az film yapan Aditya Chopra..
cok beğenilen müziklerini ise Salim- Sulaıman ikilisi yapmış...

fndk
01-04-2010, 11:12
son günlerde izlediğim 2.bollywood filmi..
filmi açıpta Surinder Sahni yi görünce ayyy ne mıymıy adam bu nasıl değişir ki dedim ama değişimi inanılmazdı..:E
3 saate yakın sürmesi yüzünden pc başında belim başım ağrısa da yinede izlerken çok güldüm çok eğlendim..:hihi:
tavsiye ederim..:)

dilos
04-04-2010, 20:35
Ben de cok severim Rab Deyi..tanrının yarattığı çift demek türkçesi ..

davetli gittiği düğününde gördüğü ve vuruldugu kızın damadın kaza geçirip ölmesi ve babasının kalp krizi geçirip ölüm döşeğinde yalnız kalan kızımla evlen demesiyle başlayan bir çift hikayesi..

Shahrukh Khan burada çok farklı iki tipi canlandırıyor büyük başarıyla ..filmin ilk resimlerini gördüğümde inanamamıştım bu nasıl Srk diye ..kız da ilk filmi olmasına rağmen cok iyi..
müzikler hele danslar cok başarılı..
ikinci şarkıda Shahrukh Bollywoodun eski aktörlerini canlandırırken perdenin cok ünlüleri eşlik ediyor her bölümde ona...Kajol-Bipasha Basu-Preity Zinta-Rani Mukerjee ve Lara Dutta..her biri Bollywoodun cok ünlü ve renkli kadınları..
seyredin..gülün..eğlenin..hafifleyin...
Hintliler sinemanın bunun için olduğunu düşünür zaten

ebiş
05-04-2010, 16:56
Nerden indirecez bunu :D ?

chibi
05-04-2010, 17:00
Nerden indirecez bunu :D ?

posterin altında filmi indir yazısı var ona tıklıycağız:D

fndk
05-04-2010, 17:46
yine aklıma geldi ..:gac:
raj'ın kıza ikidebir taani partner demesi çok hoştu , çok güldürdü beni..:E:hihi:

dilos
06-04-2010, 12:06
Taani partner...
never fear Raj is here..
:E:E

ama Suri'ye de hiç kıyamıyo insan yaaa..
Raj mı Suri mi derken ..
film aslında Hint tipi güzellik,çirkinlik bir insan neden sevilir
sorularına yanıt da arıyor..
zaten sloganı da
sıradan insanların da sıradan olmayan aşk hikayesi olabilir..

fndk
06-04-2010, 15:51
hakkaten raj'çok sulu olmasına karşılık suri'nin sessizliği içine kapanıklığı.._E
bi ara kızın aklı başına gelmicek die bekledim ama nys akıllı kızmış..
bu arada kızın ilk filmi olmasına karşın bence gayeet iyi bi iş çıkarmış ortaya..
beğendim ben...

bu arada surinin kuaför,stilist arkadaşınıda es geçmemek lazım...:hihi::E

dilos
06-04-2010, 20:28
hakkaten raj'çok sulu olmasına karşılık suri'nin sessizliği içine kapanıklığı.._E
bi ara kızın aklı başına gelmicek die bekledim ama nys akıllı kızmış..
bu arada kızın ilk filmi olmasına karşın bence gayeet iyi bi iş çıkarmış ortaya..
beğendim ben...

bu arada surinin kuaför,stilist arkadaşınıda es geçmemek lazım...:hihi::E

doğru o olmazsa film olmazdı nerdeyse..son yıllarda yıldızı yükselen bir oyuncu o da..
güzel filmdir bu keşke daha cok seyredeni olsa

fndk
06-04-2010, 20:39
bugün bu filmi ablama da seyrettirdim..:eah
bayıldı...
birazdan bi tane daha izlicek..:hiho:
daha öncede kore filmleri için yapmıştım aynı şeyi..:hihi:

chibi
06-04-2010, 20:44
ya ben de izleyecem ya ne güzel anlatmışsınız zati Shakruh var diye ağzımın suyu aktı bir de öyle bir ballandıra ballandıra anlatmışsınız ki en kısa zamanda bakıcam:D

dilos
06-04-2010, 20:45
biz de kalabalık izledik haftalarca birbirimize partner dedik..
kalabalıkla daha da eğlenceli olur hint filmleri bir de ne yapıp edip dvdye yazdırıp seyretmeli cünkü bilgisayarda ses-renk vs cok eksiliyor..
aloo chaatı seyrettin mi sen fndk bakarsın güzeldir haberim olsun ben pas geçtim onu çünkü

fndk
06-04-2010, 21:09
aslındaa tam izledim sayılmaz..:utan:
indirdim ama sinema çekimi gibi çıktı..bide tr altyazısı da yoktu..bide benim sınavlar bitince koştur koştur ankaraya geldim..burdaki pcde kotalı olduğu için kaldı..:B:
ama film güzele benziyodu..:rolleyes:
sanırım görücü usulü bi evlilik var sonra damadın amerikadan kız arkadaşı falan gelio --yanılmıyosam--..:gac:
yani görüntülerden yarım yamalak onu anladım ben..hoplaya hoplaya baktığım için yanlışta anlamış olabilirim.:hihi:
bu arada başroldeki oyuncu kız çok güzeldi yaa..baktım baktım maşallah dedim..:hu:

dilos
07-04-2010, 10:26
geleneksel kılıkları içindeki Hintli kızlardan daha güzel bir kadın düşünemiyorum zaten..o takılar..renkler..insan gözünü alamıyor cok süslüler ama hiç fazla gelmiyor..

fndk
07-04-2010, 13:30
kesinlikle görmek istediğim yerler arasında hindistan da var..
aa tabiki bu kıyafetlerden satın almayı da unutmamak lazım...:hihi:

chibi
07-04-2010, 14:58
o kadar bahsettiniz ki açtım baktım bir şarkısına resmen vuruldum sabahtan beri dinliyorum, indirmeye başladım yakın zamnda izleyeceğim inşallah. ne güzel bir şarkıdır bu ya adı Tujh Mein Ran Dikhta Hai:p

dilos
07-04-2010, 15:04
o kadar bahsettiniz ki açtım baktım bir şarkısına resmen vuruldum sabahtan beri dinliyorum, indirmeye başladım yakın zamnda izleyeceğim inşallah. ne güzel bir şarkıdır bu ya adı Tujh Mein Ran Dikhta Hai:p

sende tanrıyı görüyorum demektir..ve klibi de harikadır mutlaka seyret..

chibi
07-04-2010, 15:10
sende tanrıyı görüyorum demektir..ve klibi de harikadır mutlaka seyret..

seyretmem mi buldum indirdim klibi mükemmel ya kız ona bakmazken normal hali kız ona bakınca yakışıklı, fırlama hali:hu: zaten klibi izleyince filmi de izlemeye karar verdim:p

dilos
07-04-2010, 15:12
seyretmem mi buldum indirdim klibi mükemmel ya kız ona bakmazken normal hali kız ona bakınca yakışıklı, fırlama hali:hu: zaten klibi izleyince filmi de izlemeye karar verdim:p

izle izle cok eğlenirsin..aslında doğru soruları da var ..
king Khanımız da şaane..hele o dance per chance şarkısındaki kırmızı pantolonlu mimikli hallerinde beni hatırla..

ebiş
07-04-2010, 15:13
bi turlu seyredemedik alt yazisi yok diye :(

ebiş
07-04-2010, 15:14
Klibi nerde izlediniz ben youtubede bulamiyorum :(

chibi
07-04-2010, 15:16
Klibi nerde izlediniz ben youtubede bulamiyorum :(

buyur canım
http://www.youtube.com/watch?v=QKdB-Yr9zog


.........,
gerçi benim indirdiğim klibin görüntü kalitesi mükemmel bu o kadar iyi deği:(

ebiş
07-04-2010, 15:31
ahhh cok guzelmis, bu filmde oynayan kizin da masallahi var yaa

fndk
07-04-2010, 22:30
bugün filmin ost'unu indirdim..hepsi de süper şarkılar.._E
özellikleee phir milenge chalte chalte şarkısı...:eah
yada türkçesiyle..

bizler gezginleriyiz sevda yolunun
yeniden buluşuruz elbet,zamanı gelince..:hihi::hihi:

dilos
08-04-2010, 10:04
bugün filmin ost'unu indirdim..hepsi de süper şarkılar.._E
özellikleee phir milenge chalte chalte şarkısı...:eah
yada türkçesiyle..

bizler gezginleriyiz sevda yolunun
yeniden buluşuruz elbet,zamanı gelince..:hihi::hihi:

bu şarkıyla ilgili sinefil bilgi vereyim..
Shahrukh Khan kendisine eşlik eden hepsi birbirinden ünlü kadın yıldızlarla Hint sinemasının efsanevi aşık çiftlerini canlandırıyor..

ilk çift yine bugünün efsane jodisi Kajol ve Srk
Nargis ve Raj Kapoor
ikinci çift
Srk ve Biphasha Basu
Dev Anand ve Nutan
üçüncü çift
Srk ve lara Dutta
Shammi Kapoor ve Helen
dördüncü çift
Srk ve Preity Zinta
Rajesh Khanna ve Sharmila Tagor
son çift
Srk ve Rani Mukerjee ise
Rishi Kapoor ve Dimple Kapadia...

Hoş ve ilginç bir şey de şarkı sözlerinin bu filmlerin isimlerinden toplanarak yapılmış olması ..
seslendiren en gözde şarkıcılardan Sonu Nigam...

kareografi de şahane ..seyredin..müzikal keyfi yaşayın

fndk
08-04-2010, 10:27
çok ilginçmiş.._E
izlerken değişik geldi çok hoşuma gitti ama böyle bi anlamı olduğunu bilmiodum..
bilgiler için çok sağol diloş..
sen hep böyle bilgiler vermeye devam et olur mu..:hu:

chibi
08-04-2010, 14:53
"sen de Rabbimi gördüm ne yapmalıyım sevdiceğim" böyle güzel bir aşk ilanı olabilir mi?
bayıldım filme ne söyleyebilirim ki?bir film her dakikasında sizi eğlendirebilir, sevindirebilir ve hüzne boğabilir mi?her detay öylesine güzel işlenmişti ki nefesim kesildi.Müzik ve renkler birbiriyle dans içindeydi.her anını sevdim son sahnelerinde gözlerimden yaş gelmiş farkında bile değildim.Sağolun Dilos ve Fndk siz olmasanız bu filmi herhalde izlemem epey bir zamanımı alırdı.
ha bir de bir söz daha "Allah hayat bestesinin güftekarıdır" mükemmel ne diyebilirim.

dilos
08-04-2010, 20:32
sevindim Chibikuşum beğendiğine ..
bu ara Hint sinemasının çok iyi filmlerini ekledi ekip buraya bence hepsini seyret hepsi güzel ve özel..
bu film tam hint filmi..yumuşak,sıcak,insanı hoş tutuyor..

fndk
08-04-2010, 21:05
beğenmene çok sevindim chibi..._E
yalnız bu hint filmleri insanı böyle hoş tutarken gerçek hayattan mı koparıyo nedir..:hihi:
1 haftadır ayaklarım yere basmaz oldu..:D:D
elimde de son bi filmim kaldı..
napcam ben yaa...:(:tes:

chibi
08-04-2010, 21:24
canım beğenmek az kalır valla. ama ben bıraktım ders çalışmam lazım temmuzda sınav bir geçsin hemen bütün filmlere dalıcam. o zamana kadar bu filmin bıraktığı hissiyatla yetinicem artık:D

dilos
09-04-2010, 10:10
beğenmene çok sevindim chibi..._E
yalnız bu hint filmleri insanı böyle hoş tutarken gerçek hayattan mı koparıyo nedir..:hihi:
1 haftadır ayaklarım yere basmaz oldu..:D:D
elimde de son bi filmim kaldı..
napcam ben yaa...:(:tes:

Hint halkı da işte tam bunu bekliyor sinemadan..
escapeism deniyor kaçış sineması..
tabii halk demiyor bunu eleştirmen lafı
halk diyor ki hayat zor,para-pul yok,sinemaya gideliim
her şeyi unutalımm..
bizim evde 6 kişilik bir grup haftada bir hint sineması gecesi yaparız..eğlencenin dibine vururuz..saçmalık da diz boyudur duygusallık da bu sinemada..
mesela bu film eğer aklın gözüyle bakılsa pes dedirtecek senaryo hatalarıyla dolu ama duygusallığı o kadar yüksek ki insan onları görmez..Suri sevdiceğine kavuşsun ister..

benim bir arkadaşımın 8 yaşında kızı da bizimle seyretti bu filmi..
bir ara sordu bu kız bu cocugu sevmiyor mu diye biz de yok dedik
---ama ama sevsiiiinnn ---dedi ya..
budur

fndk
09-04-2010, 10:35
galiba haklısın..bişileri unutup sakinleşmenin başka bi yolu..ama iyi ve etkili bi yolu..:)


benim bir arkadaşımın 8 yaşında kızı da bizimle seyretti bu filmi..
bir ara sordu bu kız bu cocugu sevmiyor mu diye biz de yok dedik
---ama ama sevsiiiinnn ---dedi ya..
budur

kesinlikle budur...:hihi:

ebiş
12-04-2010, 01:00
Sonunda izledim bugun :D
cok guzeldi yaa her zaman ki gibi sharukhan ´a hayran kaldim :) oyunculugunu cok begeniyorum.. Sonu beklemedigim sonla bitti.. Raj la ceker gider bu kiz dedim ama cok sukur oyle olmadi
bu arada kizi cok begendim yaa masallah :O

dilos
12-04-2010, 09:52
Sonunda izledim bugun :D
cok guzeldi yaa her zaman ki gibi sharukhan ´a hayran kaldim :) oyunculugunu cok begeniyorum.. Sonu beklemedigim sonla bitti.. Raj la ceker gider bu kiz dedim ama cok sukur oyle olmadi
bu arada kizi cok begendim yaa masallah :O

naapıyoruzzz..sonunu yazmıyoruzzzz..

bu arada Shahrukh Khan seven de bayağı var galib aramızda..
ben de bayılırım ona..Luv

fndk
12-04-2010, 10:37
pek yakışıklı diil sanki ama farklı bi karizması havası var adamın..:utan:
amcam yaşında ama seviyorum yinede...:hihi:

dilos
12-04-2010, 10:41
pek yakışıklı diil sanki ama farklı bi karizması havası var adamın..:utan:
amcam yaşında ama seviyorum yinede...:hihi:

kendisini sevmeyen kadın yok..yaş önemli değil 70 yaşında da hayranları var..
kendi tabiri ile analar onun gibi evlat,cocuklar onun gibi baba,kadınlar onun gibi sevgili istiyorumuş..artık nereye uyarsa.._E

Bayram
13-05-2010, 18:52
Kahramanımız Surinder eski öğretmeninin evine gittiğinde kızı olan Taani yi ilk görüşte aşık olmuştur ne varki Taani evlenmek üzeredir ki damat ve ailesi yolda trafik kazası geçirip ölürlertam o anda Taaninin babası kalp krizi geçirip hastaneye kaldırılır.İlk önce Surinder'i daha sonra da kızını yanına çağırıp son arzusunun ikisinin evlenmesidir ee son arzu olunca elden bir şey gelmez ve kabul ederler.Evlenirler ve Surinderin yaşadığı şehir olan amistar'a gelirler ne varki evde karı koca değilde sanki iki yabancı gibidirler.Surinder tamamiyle temiz kalbiyle acaba eşimi nasıl güldürübelirim nasıl eski haline döndürebilirim derken eşinin dans kursuna katılmak istemesi ve Surinder'in sinemada gördüğü bir karaktere arkadaşı boby sayesinde dönüşmesiyle Hikayemiz başlamış oluyor, Surinder artık Raj olmuştur..Raj'ı ilk başlarda pek sevmese de yavaş yavaş eşinde bulamadığı mutluluğu ve aşkı onda bulmaya başlar ki Surinder arkadaşı boby'e Taanin bir karar vermesi gerektiğini .raj'ı değil değil surinder'i seçmesi gerektiğini söyler ama raj da surinder de kendisidir....Taanimiz ne yapacak derken gittikleri tapınakta Rab tarafından sevdiği surinder olarak gözüne gözükür..taani anlarki eşini zor zamanında yanlız bırakmaya gönlü razı olmaz ve bunu dans gecesi tam kaçacaklarken raj'a söylemesiyle rajın içi ferahlar ve dans partneri olarak karşısına Surinder olarak çıkar ilk başlarda şaşkın olan taani daha sonra olayın farkına varır ve kendisine ilk başta yalan söyledin... (aha dedim burda film mutsuz sona gidiyor) .... yalan söyledin bana hani aşkı tatmamıştın demesi ve kendisini karşılıksız olarak bu kadar çok sevmesi onu çok mutlu eder ve filmimiz biter :D ..... ee tabiki bu filme de mutlu son yakışırdı... :D :D :D
gülmek,eğlenmez,ağlamak,fedakarlık ve tabiki de aşkı tatmak için mutlaka izlemeniz gereken bir film..
filmin müziklerinden olan Rabbi sende gördümü mutlaka tavsiye ediyorum çok güzel bir şakıydı...

Tanrı'yı sende gördüm.

http://www.dailymotion.com/video/xbyx0q_rab-ne-bana-di-jodi-turkce_music?start=69

dilos
13-05-2010, 19:00
Bayram la..spoiler değil ne var ne yoksa yazmışın:hihi:

Bayram
13-05-2010, 19:21
bakma diye yazdım ama :D

dilos
13-05-2010, 19:34
bakma diye yazdım ama :D

oğlum bakması mı var..spoilerleri arada falan verseydin ya..başından sonuna filmi özetlemişsin..
beğendiğine sevindim bu arada ben de cok severim bu filmi..

tubi
30-08-2010, 06:56
sende Rabbimi gördüm...

birini sevecekse insan Surinder gibi sevmeli..karşılık beklememeli,sevdiğinin mutluluğu için gitmeyi,yalnızlığı göze alabilmeli,onun gitmesine izin verebilmeli..karşısındakinden hiç bişey alamasa da verebildiği kadar vermeli..Surinder gibi asil bi şekilde sevmeli...ne kadar çok sevse de sırf sevilmek için kendini değiştirmemeli,karakterinden ödün vermemeli..insanoğlu bencil bi varlık,o yüzden böyle olabilmek çok zor sanırım biz insanlar için.

film çok güzeldi,değişikti..khan çok iyi iş çıkarmış yine,birbirine bu kadar zıt iki karakteri böylesine başarılı bi şekilde canlandırması ne kadar iyi bi oyuncu olduğunun kanıtı.
bu arada raj'dan nefret ettim çok laubali,gıcık bi karakterdi.tavırları,cümleleri fln beni çileden çıkardı:D

delimanyak
31-08-2010, 13:15
sonunda bir hint filmi izlemek nasip oldu.. cidden anlatıldığı kadar varmış.. vay bee diyoruum : )

dilos
01-09-2010, 09:12
sonunda bir hint filmi izlemek nasip oldu.. cidden anlatıldığı kadar varmış.. vay bee diyoruum : )

eee..Suri mi Raj mı..

delimanyak
01-09-2010, 14:44
kesinlikle suri Kalp. onun aşkı daha samimiydi..

dilos
10-12-2010, 09:22
Bu filmde bir büyü var..
sinemada büyük perdede izlediğimden midir nedir..kaç kere izlesem bakakalıyorum..hele ona buna konsantre olmakta zorlanıyorsanız
uçakta yine ona baktım buna baktım sonunda Rab De'de kaldım..

yaşasın Bollywood..
yaşasın Shahrukh Khan..

Joo Wa Ra
11-12-2010, 04:10
hint filmlerine merhaba demiş bulunuyorum.vay be diyorum ayrıca. :)
öteden beri her insanın içinde olan bir duygu olmasından ötürü, kusurları olan basit bir insanın aşık olunacak bir şey olmayışından ötürü, aşk'ın tanrı'ya ait olduğunu düşünürüm.bu film tam olarak o görüşü yansıtmıyor belki ama, aşkı tanrıyla bağdaştırması ilgimi çekti, bizdeki tasavvufi (zaten tasavvuf hint felsefelerinden değil mi? :) ) ilahi aşk, allaha götüren aşk anlayışına yakın bir bakış açısı gördüm.

ayrıca şu replik pek şukela; "ben sende tanrıyı gördüm ve sevdim, sense başka birinde onu görüp seveceksin" gibi bi şeydi.
işte böyle özgür, bağlamayan, kendinden sorumlu, hesapsız ve tümüyle teslimiyetçi.yine de hayatındaki en yüksek değeri veren bir sevgi...
ayrıca filmin sloganı da ilgi çekici; her sıradan "jodi"nin içinde sıradışı bir "love story" vardır.clark kent'in içinde süpermen olası gibi.:)
jodi "eş" demekmiş sanırım.(dilos ablamıza danışıyorum doğru mudur?)
bu kelimeyi çevirmemeleri iyi olmuş aslında.etkisini daha iyi hissettiriyor.
son olarak;bu şarkıyla ilgili sinefil bilgi vereyim..
Shahrukh Khan kendisine eşlik eden hepsi birbirinden ünlü kadın yıldızlarla Hint sinemasının efsanevi aşık çiftlerini canlandırıyor..

ilk çift yine bugünün efsane jodisi Kajol ve Srk
Nargis ve Raj Kapoor
ikinci çift
Srk ve Biphasha Basu
Dev Anand ve Nutan
üçüncü çift
Srk ve lara Dutta
Shammi Kapoor ve Helen
dördüncü çift
Srk ve Preity Zinta
Rajesh Khanna ve Sharmila Tagor
son çift
Srk ve Rani Mukerjee ise
Rishi Kapoor ve Dimple Kapadia...

Hoş ve ilginç bir şey de şarkı sözlerinin bu filmlerin isimlerinden toplanarak yapılmış olması ..
seslendiren en gözde şarkıcılardan Sonu Nigam...

kareografi de şahane ..seyredin..müzikal keyfi yaşayın

bilgi için teşekkürler, ellerine sağlık dilosum.maşallah bollywood uzmanısın.bu kısım özellikle güzeldi.o yüzden bu filmi bir kaç hint filmi izledikten sonra izlemek daha iyi olur sanırım.ben öyle yaptım, veer zaara izlemişlikten ötürü ikisi tanıdıktı.my name is khan ve bilumum başka filmler sayesinde de kajol.bi aishwarya rai eksik galiba. :)

dilos
11-12-2010, 09:38
Jooom benim :saril:
seni hem de Hint filminde görmek çok keyifli oldu bana..
hoşgeldin..

Bollywood uzak doğu sinemasının tam tersine yüreğimizin saf yanı için film yapıyor..inandırıcı olması gerekmiyor..
zaten Hint halkı da inandırcı,gerçekci hikayeden hoşlanmıyor..hayatımıza benzeyen bir filmi seyretmek için neden sinemaya gidelim diyorlar..

Neden mi söyledim Suri-Raj ikilisinin trasformasyonunu inandırıcı bulmayanlar için..
Bollywoodda önemli olan hikayedir..mantık değil kalbin istedikleri konuşur..hayat güzeldir..film sonları coğu zaman mutludur..seyirci öyle olsun ister..

Bu film belki de edebiyatın en eski konularından biri olan iç güzellik mi,dış güzellik mi sevilir konusunu anlatıyor..
güzel bir kız sıradan birini sevebilir ona bağlanabilir mi..
sıradan birinin iç dünyası keşfedilebilir mi..

Hintliler kimi seçeceğinizin göklerde karalaştırıldığına inanır..upper derler-yukarısı ya da Tanrı..onca kişi arasından sizin için birisi vardır ,o seçilmiştir ..Rab de bana di Jodi bu da demek..jodi evet çift,birliktelik demek ..
seçtiği kişide tanrıyı görmek buna atıf yapıyor..

Dip not- Tasavvuf Hint felsefesinden esinlenmiş bir inanç sistemi ama bilahere sufiler de Hindistan'ı farklı şekillerde etkilemiştir..
Hindistan toprakları dinlerin ,inançların,efsanelerin hatta masalların birbirine karıştığı ve bunun doğal bir şekilde içiçe geçtiği topraklardır ki uzun bir konu..

KaNeSHiRo
21-12-2010, 21:28
bugun nihayet izleyebildim bu filmi. oncelikle soundtracklerine hasta olup aylarca dinlemisligim oldugundan , filme zaten cok yakin hissediyordum kendimi daha izlemeden.
izlerken bildigim melodileri duydukca, dilosun hintlilerin bu filmi sinemada izlerken , melodi basladiginda neden hoplayip, sinemayi ayaga kaldirip neselendiklerini defalarca övdugunude anlamis oldum...

filmin oyunculari muhtesem...kıro modundaki shahruk cok sempatik bir adam...memleketinde hero olmasi da cok normal...insanin sevesi, mincirasi geliyor...film konusu itibariylede adami surekli koruyup teselli edesi geliyor insanin...:D

taani'ye pek bir saydirdim...icimden saydirdiklarim, disimdan soylediklerimi ezer gecerdi...
malum, filmi dilosla izledigimden, agzimi bozamadim pek:D:D biber surer endisesiyle....


tek kelimeyle, harika filmdi... ilk girisimi yaptim hint filmlerine... devamı gelecek...

taani....kızım sen bi mannaksin... gül gibi adami birakip, serseri olanini secmeye meylettin ya, o an bittin gozumde...:D:D

dilos
22-12-2010, 10:16
:E:E:E

kahrolsun taani
yaşasın suri diye özetlenebilir di mi kaneshiro..
ama gerçek hayatta hangi kız suriyi secer..soru odur.._E

KaNeSHiRo
22-12-2010, 15:01
tilifondan yaziyorum...adami tanimaya tenezzul bile etmedi o sebeple kizginligim daha fazla!

Joo Wa Ra
22-12-2010, 18:01
ben dizilerinde k.çı kırık birkaç estetik ameliyatla tümüyle değişen, boyu ve sesi bile değiştirilebilen (!), karısının ve annesinin bile tanıyamadığı adamların olduğu bir ülkenin evlatları olarak susup oturalım derim :) hint sineması değil sırf, tüm dünyada sinemada böyle gerçek dışı durumlara senaryo icabı göz yumulur.en basitinden, o herkesin ayılıp bayıldığı nolan'ın prestige'inde de (güzel, ilginç bir filmdi o ayrı) böyle durumlar var...
ben taani'yi sevdim ve anladım aslında.ama ölen damattan hiç bahsedilmemesi, taani'nin onu unutma süreci vs. olmaması eksik geldi.
suri'nin "ben kimim?" diye sormasını bekledim bir de film boyu.ya da taani'nin "sen kimsin?" diye...
ama dediğimiz gibi olağan durumlar bunlar :) "sen izlemene bak, yorma o güzel kafanı böyle şeylere" diyerek izliyorsunuz yoksa filmin tadını kaçırırsınız.haticeye değil neticeye bakacağız yani... :D

dilos
22-12-2010, 20:13
Suri başta aşk peşinde değişen kişiydi..sorgulamadı-tipik değil mi-ama değişiklik- yine tipik olarak- sonrası şüpheye düştü

Aşk böyle değil midir..sorgusuz sualsiz içine atlanır..
sorular sonra gelir ..bu anlamda filmin akışı iyiydi bence aklı nerdeydi demem hiç..
Taaniye de cok takılmadım klasik kötü cocuk beğenme haliydi..hangi kadın uslu akıllı sessiz sedasız birinden hoşlanıyor ki..

KaNeSHiRo
23-12-2010, 11:25
taani, zorunluda olsa, evlendigi bir adamı, en azindan kibarlik icabi tanima zahmetine girmeliydi... reel olarak dusunursek bu boyle... ama film geregi, klasik kadın heyecanına parnnak basmislar....cunku kadinlar gercekten, umarsiz, ucari erkekleri kendine sevgili yapmasa bile cekici buluyor...bu bir gercek....:o

dilos
23-12-2010, 11:44
Taani başka biriyle evlenecekti..
kaza geciren damat adayı öldü..
kriz geçiren ababsı öldü..
Suriyi görecek gözü yoktu ki başta..

Bilahare de öylesine evde yaşadı gitti..
kafasını kaldırıp bakmadı adama,yemeğini yaptı,evini temizledi..hep vazoda duran sarı çiçekleri evde tuttu o kadar taaa ki Raj neşesiyle zevzekliğiyle gelene ve Surinin hiç cesater edemediği o şeyi yapıp Taaninin çektiği setleri yıkana kadar ..
Bence anlaşılır ..

KaNeSHiRo
23-12-2010, 15:28
suriye yuregini acmamaya odaklanmis bir kadın, raj'a da acmazdi..
taaninin , acasi yoktu yani... :D:D

biyo
23-12-2010, 22:55
ilahii ooo ortamı yapmışsınız bensiz :D

bence film hani hep izlediğimiz çirkin oğlan güzel kız muhabbetinden çok uzaktaydı aynı konu ama bambaşka çerçevelerden baktım burada. herzaman değişen kişi pişmanlık duyar bu gibi durumlarda (bakınız: 100 kiloluk güzel, sadece arkadaşlar vs.)

aslında çelişkili başlıyor aşkları suri nasıl taaniye ilk görüşte aşık oluyorsa taani de bir başkasına (raj başkası değil ama :) ) ilk görüşte olmasa da aşık oluyor. Raj taaninin gönlünü çalmak için herşeyi yapıyor bu arada ama suri de bu gayret sessiz içten etkisiz. benim odaklandığım en güzel olay surinin olduğu gibi davranamadığını kendisini tam olarak yansıtmadığını algıladığı süreciydi ki sorular ve mutsuzluk ozamanlar başlıyor..
aşk burnunun dibindekini görememek değilmiymiş neymiş komşunun tavuğu bize kaz görünürmüş :hihi:

valla rajın yaptıklarını suri de yapmış olsaydı taani de dayanamazdı.. Raj aşkı için çabaladı ama suri aşkın ona gelmesini bekledi son sahne de ise suri görünümlü raj görmek çok hoştu.:hu:

+

alakasız not, gereksiz sitem: dilos ve didos ne o öyle evde khan keyfi filan aşk olsunnn kıskandımmm:B: Luv

KaNeSHiRo
24-12-2010, 18:44
alakasız nota istinaden: istanbula geldinde, aramiza almadik mi seni:D:D

yirim ben shahrukh'umu :D:D
gelsin, ben ilgi gosteririm onun yamuk burnuna:D:D

biyo
24-12-2010, 22:44
bende saçlarına hastayımm :7:

fndk
25-12-2010, 02:29
favori filmim...Luv
bi sürü yorum yapıcaktım ama baktımki benden önce yazılan şeylerle hep benim yazmayı düşündüğüm şeyler birebir kopya gibi..:hihi:

kime izlettiysem hep çok güzel yorumlar aldım..(defalarca izlediğim halde) bıkmadan yine yine yine izlen(t)ebilmesi bi film için ulaşabileceği en son nokta herhalde..birde yazılanları görünce farkettim.herkeste aynı hisleri uyandırıp aynı şeyleri düşündürebilmesi de bu filmin başka bi yönü galiba..:)

( şuan için )aşk denilen şeyin çok sorunlu bi dönemden geçtiğini varsayarsak eğer, aşkın böylesi hem çok eğlenceli hem çok hüzünlü yanına görmek adına bu film kesinlikle harika bi örnek diyebilirim..
+mutlaka izlenesi, baş köşede devamlı tutulası ve izlemeyenlere de şiddetle tavsiye edilesi filmlerden.._E

biyo
26-12-2010, 22:49
kesinlikle defalarca izlesem bende sıkılmıyorumm bambaşka bir büyüsü var Kalp.
sırf bu nedenle rab ne bana di jodi şarkısını ezbere söyleyebiliyorum :D aslında hep merak ettiğim bir konu aklıma geldi az önce bir kolaj izlerken. eve girerken pirinç kasesi dökmek filan bu tür şeyleri suri yapamadığı için biraz mahcuptu.. nedir ki bunların önemi hintliler bu kadar bağlı mı geleneklere bir de nimete niye basıyorlar??

dilos
27-12-2010, 17:38
gelin eve girerken evde birlikte yaşayacağı aile büyükleri karşılar onu..
ellerinde içinde ateş olan bir tepsi -gelini ve damadın başından çevrilir-sindoor denilen ve alınlarına kutsama içib sürülen kırmızı toz ve başka bir kapta bereketi,coğalmayı temsil eden pirinç bulunur..
tepsi cevrilir sonra pirinç konur gelin atağıyla itip saçsın diye..bereket getirme sembolüdür..
evde aile olmaması ya da karşılayacak kimse olmaması istenmeyen bir durumdur mahcubiyeti ondandı...

biyo
27-12-2010, 20:34
hımm bizimki gibi evlenen evlenmiyor :wink: çekirdek aile olayına bağlılar demek.
K3G de aileye bağlılıklarını görüyordum ama bu da biraz fazla mı ne :eah

dilos
28-12-2010, 11:06
hımm bizimki gibi evlenen evlenmiyor :wink: çekirdek aile olayına bağlılar demek.
K3G de aileye bağlılıklarını görüyordum ama bu da biraz fazla mı ne :eah

çekirdek aile ana-baba-cocuk batı tipi aile bunlar joint family denen tüm aile birarada yaşanan düzendeler..ana-baba-dede-nene-cocuklar evliyse eşler ve torunlar eski türk ailesi gibi..ve hala öyleler..

ju-yoo-rin
26-01-2011, 01:03
filmi izleyen bütün tanıdıklarımın filmden sonra birbirlerine bi süre ".... partner" diye seslenmesi filmin gerçekten herkeste etki bıraktığını gösteriyor :D güzel filmdi çok güldüm "never fear raj is here :D " rajın halleri beni bitirdi zaten :) baya para ve emek harcanmış olmalı diye düşünüyorum, hikaye biraz klasik gelse de sıra dışı bi oyunculuk vardı.. ;)

ju-yoo-rin
26-01-2011, 01:11
bu arada şunu farkettimki hint dilinin neredeyse yarısı ingilizce.. çok ilginç geldi bana, izlediğim ilk hint filmiydi ve bu kadar çok ingilizce kelime kullanılmasına şaşırdım.. sömürünün bi etkisi midir bu? ama bi dil nasıl bu kadar yozlaşabilirkiiii?:hemm

dilos
27-01-2011, 08:47
bu arada şunu farkettimki hint dilinin neredeyse yarısı ingilizce.. çok ilginç geldi bana, izlediğim ilk hint filmiydi ve bu kadar çok ingilizce kelime kullanılmasına şaşırdım.. sömürünün bi etkisi midir bu? ama bi dil nasıl bu kadar yozlaşabilirkiiii?:hemm

200 sene İngiliz sömürgesi olarak yaşamış Hindistanın ana dillerinden biri de İngilizce,
anadili İngilizce olmuş sömürgeler Kanada,Avustralyayı vs düşününce ülkenin kendi dilinin var olması bile ilginç olabilir..

KaNeSHiRo
28-01-2011, 00:03
kahrolsun somurgeci devletler...:o

Onun_Ülkesi
28-01-2011, 00:21
Yorumlara bakılırsa film güzele benziyor :) emeği geçen arkadaşımıza teşekkürler . . .

ssultan
10-05-2011, 20:21
Bu filmin üstüne başka hint filmi tanımam diyebilirim...o kadar etkileyici bir film ki izleyeli en az 3 ay olmasına rağmen hala benim ve arkadaşlarımın üzerindeki etkisi geçmedi, fimdeki bazı replikler günlük konuşma dilimize yerleşti resmen ''pir melenge çelte çelte'' fln demeye başladık msjlarn sonlarında:D... + nasıl bi aşk bu diyor insan resmen, zaten raj ayrı bi komedi her haliyle kıyafetleri özellikle:E muhteşem oyunculuklarından bahsetmeme gerek yok zaten filmdeki raj hint sinemasının Kadir İnanır'ı gibi bişey (en azından):hihi: hala müziklerini bile dinliyorum en sevdiğim sahnesinde çalan müziği özellikle( kızın söylediği yavaş versiyon tuji mi rabi dikdahe: ) bu arada en sevdiğim sahnesi filmin sonlarına doğru dans yarışmasından bir gün önce tapınağa gidip dua ettikleri zaman dediğim şarkı çalıyor ve suri kıza doğru geliyor ya işte o sahneye bitiyorum ben ,arada hala izlerim hatta bu sahnesi ve bikaç sahnesini daha, yaniiii henüz izlememiş olanlara ne izliyorsa bırakıp ilk önce bu filmi izlemelerini tavsiye ediyorum ^^

dilos
10-05-2011, 21:00
seyretmeyen kalmasın cidden..
seyredip sevmeyen olmadı daha..

ssultan
10-05-2011, 21:26
seyretmeyen kalmasın cidden..
seyredip sevmeyen olmadı daha..

aynen, sadece çok fazla dans sahnesi olmasından şikayetçi olan oldu o da bollywoodun özelliği zaten bence dans sahneleri olmasa bu kadar güzel olmaz zaten ^^

dilos
11-05-2011, 13:36
Bollywood filmi müziksiz olur mu..
bu filmin en güçlü yanı müzikleri ve müziğin film içinde kullanımı..